7 Virhettä, joita et koskaan halua tehdä

7 Virhettä, joita et koskaan halua tehdä

August 5, 2018 Älykkäät Vinkit 0

Tämä ohje esittää henkilökohtaiset näkemyksemme perustuen tiimimme aitoon kokemukseen kolmen vuoden ajalta Amazonissa myymisestä. Toivomme, että pidät siitä ja pidät sitä hyödyllisenä. Jos olet perustanut oman yrityksen, tiedät, ettei se ole helppoa. Amazon ei ole poikkeus. Tuotteen julkaisu saattaa olla onnistunut tai epäonnistua. Toivottavasti pääset onnistuneiden myyjien joukkoon.

 

Virhe #1. Väärä tuotevalikoima Vaikka kuinka hyvälaatuinen tuote olisi tai kuinka hyvin se on myynyt maassasi, se saattaa jäädä varaston perukoille, jos sille ei ole tarpeeksi kysyntää Amazonissa. Siksi, kun valitset myytävää tuotetta, ota monia muuttujia huomioon. Yhdysvaltojen markkinat, esimerkiksi, mikä on loogista, on aivan erilainen kuin omat markkinamme. Kuluttajilla on erilaisia tarpeita ja elämäntyylejä, ostovoimaa, kilpailua, hintapolitiikkaa, kysynnän kausittaisuutta ja paljon muuta. Nämä kaikki pitää ottaa huomioon. Sanot, että “tämä on ymmärrettävää”, mutta käytäntö näyttää, että näin ei aina ole.

 

Virhe #2 Tarkkaamattomuus yksityiskohtiin Kun tekee kauppaa Amazonissa, pitää huomioida monia pieniä asioita.  Ei riitä, että toimitat tuotteesi Amazonin varastoille, teet listauksen kotona otetusta kuvista, rentoudut ja odotat upeita aikoja, kun tuotteesi myy loppuun itsestään ja tulet rikkaaksi (uskomatonta, mutta näin monet yrittäjät näkevät yrittämisen Amazonissa). Tuloksena on yksityiskohtien unohtaminen, myyjän tilin terveys laskee, tuotteen arvostelu ja sijoitus laskee. Seuraa Account Health -indikaattoreita ja kuinka hyvin suoritat myyjän velvollisuuksia. Account Health analysoi monia indikaattoreita, joiden pitäisi ideaalisesti olla vihreällä.

Mitä sinun pitäisi tehdä suoriutuaksesi hyvin on jatkuvasti tarkkailla kilpailijoitasi, arvosteluta mitä vastaanotat, jotta voit seurata ja indeksoida avainsanoja sekä optimoida listauksiasi tarvittaessa.

 

Virhe #3. Vialliset tuotteet Suosittelemme tarkastamaan kaikki toimitukset ennen kuin lähetät ne Amazonille. Tämä minimoi negatiivisen tuotearvostelun vastaanottamista ja tyytymättömien asiakkaiden määrää. Tutki myös kilpailijasi hyvät ja huonot arvostelut. Ole tarkkana huonojen arvosteluiden osalla ja yritä selvittää, mitä huonoja puolia ja heikkouksia kilpailijallasi on. Voit tämän avulla johtaa valmistajan huomiota näihin asioihin ja jopa modifioida tuotettasi sekä erottua markkinaraossasi kilpailijoistasi. Myöskin voit tilata parhaiten myyvän kilpailijan tuotteita ymmärtääksesi laatua, mitä tuotteesi pitäisi saavuttaa.

 Virhe #4: SEO -optimoinnin puute 90% myynneistä konvertoituu ensimmäiseltä sivulta potentiaalisen asiakkaan spesifistä avainsanahausta. Ollaksesi ensimmäisellä sivulla, sinun on täytynyt asettaa SEO -listauksen parametrit. Tämä tehdään valitsemalla sopivammat top- ja long-tail -avainsanat sekä täyttämällä niitä etupäähän (otsikko, luettelo, tuotteen kuvaus) ja takapäähän (hakutermit) listaukselle. Tämän takia SEO -optimointi on yksi olennaisimmista osista myyjän menestymiseen. Ymmärtääksesi kuinka SEO tehdään, sinun täytyy ymmärtää kuinka Amazonin hakualgoritmi toimii.

Virhe #5: Huono mainostaminen Kuvittele, että olet julkaissut tuotteesi Amazonissa ja luonut kontekstuaalista mainosta sivustolle (PPC). Olet käyttänyt rahaa ja, tietenkin, odotat takaisinmaksua välittömästi. Kuitenkaan tulokset eivät ole hyviä, sillä mainoskampanjaasi ei ole optimoitu. Lopulta myyjä päättää, että mainostaminen “syö kaikki tuotot” ja “se ei toimi”, eikä kaupankäynti Amazonissakaan.

Jotta PPC (Pay Per Click) tekisi tuottoa minimi ACOSilla, se pitää ammattilaisen toimesta, joka tietää kuinka mainoksia jaotellaan, suodatetaan “tuottavia” sanoja, lisätään negatiivisia aivansanoja, säädetään tarjouksia ja seurataan statistiikkaa. Tavoitteena ensimmäisen mainoksen julkaisussa on kerätä dataa ja statistiikkaa tuotteellesi. Älä odota välitöntä tulosta ja luovuta, kun et saa sitä. Emme ole kyllästyneitä toistamaan, että Amazon on kauppa, jossa täytyy työskennellä kovaa saavuttaaksesi onnistumista, aivan kuin muussakin liiketoiminnassa.

 

Virhe #6. Amazonin sanktiot ja tilin lakkautus Tarvitset vakavan syyn, että tilisi lakkautetaan Amazonissa. Usein yrityksen selkeästi esitettyjä ja säädettyjä ehtoja ja sääntöjä on rikottu, joita myyjä ei välttämättä tiennyt (tai ottanut selvää). Yleensä, Seller Performance Team – osasto, joka käsittelee myyjien asioita – ilmoittaa ensiksi sähköpostilla. Tässä tapauksessa myyjällä on usea päivä tiedostaa virheensä ja korjata tilanne. Jos tätä ei tapahdu, listaus lakkautetaan, tai pahemmin, myyjän tili, ja saadakseksi kaiken takaisin vaatii paljon vaivaa myyjältä. Syitä lakkautukselle ovat

  • Tuote ei vastaa kuvausta
  • Arvosteluita on manipuloitu
  • Valeostoksia
  • Amazonin sääntöjen ja ehtojen systemaattista väärinkäyttöä
  • Tuotteen suuri viallisuusaste
  • Väärä rikkomus

Ihanteellisesti ennen myymisen aloittamista Amazonissa (tai muulla sivustolla) myyjän täytyy käydä läpi säännöt perusteellisesti. Lisäksi myyjän täytyy seurata säännöllisesti sääntöjen päivityksiä, kategorioiden muutoksia, sivuston ehtoja ja viimeisiä kehityskohteita. Tietenkään kaikilla ei ole aikaa ja energiaa tarkkailla uutisia, uusimpia muutoksia ja ymmärtää, mitä kaikki tarkoittavat ja kuinka uusiin sääntöihin pitää reagoida.

 

Virhe #7: Korkeat tavoitteet, pienet tiedot Jokaisen rahaajanoavan aloittelijan perusvirhe on liiallinen itsetunto, mikä saattaa kostautua hänelle, jollei heillä ole kokemusta ja tarvittavia tietoja takajoukoissa. Liiketoiminta Amazonissa ei ole poikkeus. Vaikka luet kuinka monta artikkelia tai forumia, yllätyksiä ilmenee silti. Yleensä yllätykset eivät ole hyviä. On hyvä ymmärtää tämä etukäteen, jolloin olet valmis odottamattomiin ongelmiin.

Muuten saatat huomata, että olet menettänyt rahaa ensimmäisten toimitusten jälkeen. Kun myyt tuotetta ensimmäistä tai 10. kertaa, laske kaikki etukäteen tai anna kokeneen myyjän tehdä se puolestasi.

 

Älä anna liiallisen luottamuksen ottaa kaikkea itsestäänselvyytenä.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.